Objectified -
Tags:Nu har jeg lige modtaget min Objectified DVD. Filmen er en 90 minutters lang satan af en dokumentar. (for jer der ikke ved det ;))
Hvad syntes i om doku'en? Jeg syntes personlig at den var lige så underholdende som helvetica dvd'en og den giver en et bredt indblik i forskellige kendte produkt designeres tankegang..
Hvad med jer?
The Lowdown
Dansk Dynamit handler om
grafisk design
/ fotografi
/ kunst
/ typografi
/ københavn
/ illustration
/ typografi
/ Design
/ arkitektur
/ branding
/ identitet
/ webdesign
/ design
/ dansk dynamit
/ koncept
/ Bøger
/ website
/ installation
/ art direction
/ udstilling
/ musik
/ video
/ mac
/ plakat
/ film
/
Hej! Før du kan deltage i debatten, kan du hurtigt lave en bruger her. Som bruger kan du selv indsende nyheder til forsiden, deltage i forummet samt have din egen profil.
Kommentarer
20. October 2009 kl. 17:47
Jeg synes Objectified er en glimrende dokumentar, med rigtig flotte stills og en fantastisk liste af personligheder indenfor branchen. Den giver et udemærket overblik over hvad en designers arbejde består af. Dog må jeg sige den gaber over et alt for bredt emne end f.eks. Helvetica som er meget niche-præget idet den dokumenterer historierne omkring ikke engang typografi -- men en enkelt skrifttype!
Det ville have være meget mere interessant hvis Objectified var skarpere i sit koncept og f.eks fokuserede på en enkelt stol, bæredygtigt design, dyrt design, etc.
Tror filmen egner sig fint til at vise på offentlig TV ala. DR2 som grundlæggende design viden.
20. October 2009 kl. 21:35
Jeg synes også at Helvetica er bedre end Objectified. Som du siger Battin er objectified for bredt favnene.
Jeg har også en idé om at grafisk design lokker flere mærkelige og sprælske typer til. Den korte vej fra tanke til produkt og mulighed for stort personligt præg på arbejdet appellere til skæve hjerner. Hvor industriel design nok kræver en mere jordbunden indstilling. Budgetterne er som regel højere og tingene skal være meget mere funktionalistiske (i hvert fald hvis de skal masseproduceres). Grafiske designere er simpelthen sjovere at se på.
21. October 2009 kl. 11:01
Det har vi også snakket om efterfølgende. Der var mange sjovere typer i Helvetica filmen. Det er også en hel del mere nørdet at studere typografi end produkter
21. October 2009 kl. 14:41
Det er selvfølgelig også svært at hamle op med typer som Massimo Vignelli, Stefan Sagmeister, Eric Spiekermann, Michael Beirut og de to tyskere fra Linotype i meget farverige skjorter.
21. February 2010 kl. 14:49
Jeg kunne have klaret mig med en doku udelukkende om gutten fra Apple — synes han var enormt spændende at høre på. Men alt i alt en flot lille film, som jeg gerne vil tilføje min samling af inspiration.