Børnefonden vs. the little landlord
Tags:Er jeg den eneste som synes december kampagnen for Børnefonden ligner en dårlig og malplaceret udgave af Will Ferrels 'The Little Landlord'?
Det ligner kampagnen er lavet af WeLovePeople, som igen beviser hvordan reklamebranchen bare tager ideer med arme og ben når de kan komme til det. Jeg kan heller ikke se hvorfor den lille pige skal råbe af Bent F og stå med et baseball bat. Det virker ikke umildbart særligt medmenneskeligt.
The Lowdown
Dansk Dynamit handler om
grafisk design
/ fotografi
/ kunst
/ typografi
/ københavn
/ illustration
/ typografi
/ Design
/ arkitektur
/ branding
/ identitet
/ webdesign
/ design
/ dansk dynamit
/ koncept
/ Bøger
/ website
/ installation
/ art direction
/ udstilling
/ musik
/ video
/ mac
/ plakat
/ film
/
Hej! Før du kan deltage i debatten, kan du hurtigt lave en bruger her. Som bruger kan du selv indsende nyheder til forsiden, deltage i forummet samt have din egen profil.
Kommentarer
7. December 2009 kl. 14:04
De er ikke engang gode til at stjæle for det er jo ikke morsomt som originalen. Liiiiiidt pinligt, og med liiiidt mener jeg meget.
7. December 2009 kl. 14:08
Fedt, jeg tænkte netop det samme!
8. December 2009 kl. 11:47
Haha originalen er dog nice :D
8. December 2009 kl. 12:24
Jo du har ret, en skam sådan noget skal sendes i tv til masserne, istedet for noget unikt og innovativt.
Men originalen blev dagens grin!
16. December 2009 kl. 11:52
Selvfølgelig ligner den "the landlord" det er jo meningen. Denne reklame er en hyldest til Will Farrel og de har også fået tilladelse til at bruge ideen, så jeg kan da absolut ikke se nogen grund til, at det gør den ringere.
Den er knap så hård som originalen, hvilket skyldes formålet med reklamen, den skal helst kun gøre folk opmærksomme og interesserede og ikke fortørnede, som mange sikkert ville blive, hvis den blev kørt så langt ud som originalen.
Hvis I nu lige slapper lidt af, med det der stjæle nonsens, så kan I måske se, at denne video er lavet for et godt formål og indtil videre har jeg da absolut indtryk af, at den er effektiv og det er vel det vigtigste.
16. December 2009 kl. 12:32
Igen virker det ude af kontekst at lave en hyldest reklamefilm til Will Ferrel, for en kunde som Børnefonden. Det hele falder til jorden når rollerne ikke er lige så polariseret som i Will Ferrels film.
Det er flot den er lavet til Børnefonden, men det behøver vel umildbart ikke hæmme kreativitet på noget som helst plan?
16. December 2009 kl. 13:11
@Christina:
Uenig. Jeg synes ikke filmen er effektiv. Man skal ikke hjælpe fordi man føler sig presset til det, som det er tilfældet i filmen - man skal hjælpe fordi man har lyst til at hjælpe andre. Som det blir' nævnt tidligere synes jeg filmen sender det forkerte budskab.