Nyt magasin for visuel kunst/design søger bidragsydere

Tags:

Hej alle

Jeg er ved at starte et magasin for visuel kunst/design. Lige nu søger magasinet kreative bidragsydere, til at lave visuelle værker til hver udgivelse. ALT har interesse.

Er du interesseret i at være en del af de kreative bidragsydere bedes du sende navn og tlf til

. Nærmere info vil derefter følge.

Find os på facebook (søg efter entry) og besøg vores blog på entrymagazine.blogspot.com.

Jeg glæder mig til at høre fra dig! Skriv endelig en mail hvis du ellers har spørgsmål.

Venligst
Tobias Kankelborg

Her er lidt info om magasinet ENTRY.

entry er et nyt magasin for visuel kunst, som henvender sig til unge. Vi giver artister mulighed for at udgive deres værker og dermed en chance for at blive set. Magasinet skal være grobund for nye, originale visuelle værker og derved skabe et rum, hvor du ikke skal være inviteret for at komme ind.

entry er bygget op på baggrund af benspænd fra redaktionen. Benspænd er regler, regler som tvinger mennesket til at tænke kreativt på nye måder. Ofte kan begrænsningerne være positive for en kreativ proces, da de hjælper til at tænke mere konkret og målrettet. entrys benspænd er generelle, men for hver udgivelse laves 5 unikke benspænd, som både bidragsydere og redaktionen skal overholde.

Med magasinet vil vi sætte fokus på alle former for upcomming visuelle artister. For entry er der ingen grænser for hvad visuel kunst er, derfor tager vi både fat i grafiske designere, forfattere, art directors, interaktive designere, malere, fotografer, skribenter, skulptører og andre kreative mennesker. entry vil have fat i alle – den graffitimalende gadedreng og den etablerede 
galleriejer – og skabe dialog på tværs af stilarter og kunstneriske 
dogmer.
Ved at give alle visuelle artister muligheden for at udgive deres værker, ændre vi også den generelle opfattelse af kunst.

Lad entry være den sommerfugleeffekt, som med et enkelt vingeslag 
kan sætte gang i en orkan af en karriere, længere fremme et andet sted 
i livet.

Hej! Før du kan deltage i debatten, kan du hurtigt lave en bruger her. Som bruger kan du selv indsende nyheder til forsiden, deltage i forummet samt have din egen profil.

Kommentarer

En lille korrektion som giver sig selv; På Facebook finder du direkte til os ved at søge på Entry Magazine.

Glade hilser fra 1/3 af Entry Redaktion

PS. alle spørgsmål er velkomne!

sejt. Jeg havde også for en tid siden plan om at lave et magasin sammen med et par stykker mere. Men så fik vi skidetravlt på vores skoler og det gled lidt ud i sandet...

Men fedt i gør det.

Skal det være et online magasin, eller på tryk

@Entry .

får jeg selv lov til at layoute Mine ting?

Jeg vil også godt høre om det er online magasin eller trykt?

Og kan man bidrage med værker man allerede har lavet, hvis de passer inden for jeres constraints`?

Magasinet bliver i første omgang på tryk. Vi har snakket om også at lave en stor online del til magasinet, og denne skulle gerne komme i takt med at vi vokser.

Entry laver det færdige layout da de skal passe til resten af magasinet, men selvfølgelig er du velkommen til at komme med forslag til hvordan netop dit værk skal sættes op. Og mon ikke vi nok skal finde en fornuftig løsning - hvis det var det du tænkte på med layout (sebastianlyserena)?

@Aagaard. Ja det er ikke noget krav at du skal lave et nyt værk, hvis du allerede har et værk som passer på vores benspænd.

Søger i kun grafiske kunstnere eller er I også åben for eksempelvis fotografi?

Entry laver det færdige layout da de skal passe til resten af magasinet, men selvfølgelig er du velkommen til at komme med forslag til hvordan netop dit værk skal sættes op. Og mon ikke vi nok skal finde en fornuftig løsning - hvis det var det du tænkte på med layout (sebastianlyserena)?

tak for svar. Det var præcis det, jeg tænkte på. Fint initiativ!

Super fedt så! Kunne helt sikkert godt være interessant, så det kan godt være i lige modtager en mail fra mig inden længe.

Det lyder som et awesome projekt. Jeg håber det lykkes at komme igennem med magasinet. Jeg har læst på jeres blog og der virker nice. Jeg skal være med.

Og alt er tilladt? Hvor meget plads kommer den enkelte bidragsyder til at få i magasinet? Jeg mener, der kan vel ikke være et kapitel til hver?!

Rock on, jeg skal videre i konteksten, kommer Entry med?

@ Frederik Sommer. Vi søger alle former for kreative mennesker, der er ingen grænser. Vi vil skabe et rum, hvor du ikke skal være inviteret for at komme ind. Altså fotografer, designere, skulptører, skribenter osv.

@ Lars Bits. Hver bidragsyder har en A5 side til rådighed som udgangspunkt. Hele magasinet bliver en lille bog i A5 format. Vi er selvfølgelig åbne overfor alle former for layout, tekstopsætning og andre forslag i forbindelse med bidragsyderens A5.

Tager i kun imod unge bidragsydere?

Hvornår skyder i første udgave igang / Hvor længe søger i bidragsydere?

Det må være et skulderklap til Dansk Dynamit, at Jørgen Leth, trods jordrystelser under fødderne og overskuelige ødelæggelser så langt øjet rækker, alligevel kommenterer på denne tråd :-)

@ Jørgen. Nej vi tager ikke kun imod unge bidragsydere. Vi vil samle alle kreative og lave et rum, hvor du ikke skal være inviteret for at komme ind. Derfor sætter vi heller ikke nogen benspænd hvad angår vores bidragsydere. Vil vil både have nystartede samt garvede bidragsydere.

@Nilas. Vi regner med at første magasin kommer ud d. 01.04.10, men det kan nå at ændre sig. Vi søger altid bidragsydere, der er ingen deadline for hvornår man kan blive bidragsyder. Der er dog en deadline for indsendte opgaver/værker, som skal overholdes. Vi vil samle så mange bidragsydere som muligt og på denne måde også skabe et solidt netværk - både os til jer, men også jer imellem.

Det vil altså sige at jeg gerne må sende et bidrag?

Skrev til jer for noget tid siden, og syntes stadig det virker som et VILDT fedt koncept !.

Hvornår hører os der gerne ville bidrage,lidt mere ?

Hvis du er interesseret i at bidrage til magasinet skal du blot sende en mail til

. Derefter modtager du en mail omkring det videre forløb. Og ja alle kan bidrage.