Post et flot foto du har taget for nyligt

Tags:

Tænkte det kunne blive en fin ongoing tråd.

Jeg starter:

Hej! Før du kan deltage i debatten, kan du hurtigt lave en bruger her. Som bruger kan du selv indsende nyheder til forsiden, deltage i forummet samt have din egen profil.

Kommentarer

Hvor langt strækker begrebet "for nyligt"!?

Så langt du vil, du skal bare ikke fortælle det til nogen. Det er mere for at det ikke bliver en "se alle mine 99 billeder tråd" :)

Hvilket kamera har du brugt Battin?

Synes det ligner et foto taget med et Panasonic Lumix LX-3

Kelly Family version 2.0

Og lidt mere sne, fra Ry, Jylland.

jeg kan ikke lide forum titel: "flot foto"

grimt foto fra våd regnvejrsdag mellem jul og nytår v. b&w refshalvøen

flot er jo subjektivt, så det skal vel betyde at du kan poste et billede du godt kan li. men kan se hvad du mener, flot er måske forkert ordvalg. fedt?

"Fedt" er vel endnu mere subjektivt. "Grimt" er derimod et spændende ordvalg - "grimt foto" - Skriver du Sebastian. Nilas antager at det modsatte af grimt er flot, hvilket jo er oplagt. Men Hr. Ly Serena, hvorfor skriver du at det er grimt?
Hvis man nærstuderer fotoet vil jeg derimod mene at det har flere af de kvaliteter som normalt kendetegner et vellykket fotografi. En spændende og dragende komposition, et fortællende perspektiv og et forløb. Beskueren vil hurtig brygge sin egen fortolkning af dette foto, en kvalitet.
Tak :-)

Mente sådanset ikke at det var forkert jeg havde valgt et ord af subjektiv værdi, men at ordet flot var lidt misvisende eftersom et billede godt kan være spændende/fedt og samtidig grimt.

Dog ser jeg ikke det store problem i hvad en forumtråds title er. Vi ved hvad der menes(eller?) og det er i indholdet det foregår.

interessant. Om et foto er flot er vel subjektivt, og jeg synes, at alle viste fotos her er flotte på hver deres måde osv. Selvfølgelig kan vi snakke håndværk og teknisk forståelse. Og ja Nilas, jeg forstår godt forumtrådens titel, måske lidt hysterisk af mig, men værd at tænke over alligevel.

_

Krukkenlund: hvorfor skriver du at det er grimt?
Hvis man nærstuderer fotoet vil jeg derimod mene at det har flere af de kvaliteter som normalt kendetegner et vellykket fotografi. En spændende og dragende komposition, et fortællende perspektiv og et forløb. Beskueren vil hurtig brygge sin egen fortolkning af dette foto, en kvalitet.

Tak for de fine ord.

Var ude og skøjte den anden dag. :)

Det her kan godt blive en spændende tråd hvis vi bliver ved med at smide billeder!

Jeg var på juleferie i Grønland.

Fucking smukt billede Nilas! Og fedt at du skyder analogt.

Tak og i lige måde! Super fed stil/serie du har med ensomme/efterladte mennesker.

Ja jeg er lige begyndt, glæder mig til at udforske den analoge verden noget mere.

spændende billeder! Især nilas sidste og det fra grønland

Nazisatan. Det her er et bevis på, at der desværre ikke eksistere én eneste seriøs graffitikunstner i Nuuk endnu. Det er fra et busstop i byen.
Det er ærgerligt, for der er ellers en masse flader at brede at sig ud på.

Hvilken film skyder du med Nilas?

Det der er skudt med Kodak Gold 400. De andre jeg har postet er taget med Kodak Portra 160 NC.

@Nilas
Hvilket kamera/Objektiv(er) bruger du? Og fremkalder du negativer selv? Fremkalder du til papir eller scanner du negativerne? Mange spørgsmål :-)

Som det står til nu bruger jeg blot et simpelt Yashica T4 (søg google). Det er et fantastisk lille stykke kamera, udseendet snyder. Det er dog ikke så avanceret :) ...

Jeg har bare fået fremkaldt billederne hos en fotohandler til negativer og en cd med billederne.

Men tror Jesper er den mere spændende at spørge ind til mht. film, han ser ud til at have nogle fede analogkamera:

Spørger da jeg selv har en del ufremkaldte film liggende i køleskabet, taget med Konica Hexar, og har overvejet hvordan de nemmest og billigst fremkaldes. Jeg overvejede selv at fremkalde negativerne, men finder det måske lidt for besværligt. Hvad koster din løsning med fremkaldelse og cd?

Den løsning jeg bruger er dumt dyr. Tror det kostede 90kr for den sidste film jeg fremkaldte og det er blot for negativer og en cd med billederne på. Det er så pr. film, de kan ikke engang smække flere fremkaldelser også på samme cd.

Jeg skal til Sydamerika i en længere tid om nogle uger og har købt et godt forråd af Kodak Gold 400 og Fuji Superia 400 film til rejsen, så håber jeg bare på at det er en del billigere at fremkalde dernede.

Hvor meget måtte du slippe for sådan et Yashica t4?
kigger selv lidt på den og olympus stylus epic.

Købte det på ebay, priserne varierer ret meget.. Havde tabt en del auktioner i sidste sekund, så jeg blev lidt utålmodig og endte med bare, at købe det direkte lidt dyrere, tror nok jeg gav lige under 1000kr inkl fragt.

Synes stadig dine billeder er gode Jesper, specielt ham på Roskilde er helt perfekt.

Kristoffer

Tak kristoffer!
Jeg håber du har det godt på krabbesholm.

Det er nogle fede billeder I fyrer afsted. Jeg sidder og får lyst til at rende rundt med det analoge igen. God stil!

Her er endnu et fra Nuuk.

Alpendorf, Østrig.

Image and video hosting by TinyPic

FREIE INTERNATIONALE TANKSTELLE - Nørrebro, Kbh.

Hej DD. Tænkte jeg lige ville give mit bidrag til denne tråd.
Er rimelig ny på sitet, er ved at få nogle af mine fotos lagt op på min flickr Jesper J. B. Sørensen

Nilas:

nu var jeg så heldig to dage efter dit svar at finde en lækker yashica t5 hos en forhandler i vejle, og den første rulle er blevet sendt til fremkaldelse.
men hvordan skal de ellers opbevares? i køleren eller?

@Jesper J.
Hvorfor deltager du så ikke med, at poste et enkelt foto du har taget for nyligt, som tråden lægger op til?

@Mads
Fedt! Ja at køle film ned forlænger dens levetid, men ellers skal de bare bevares ved mørkt.

@Nilas
Hey – jeg prøvede også igår at poste et billede på denne tråd som jeg havde taget for nylig, men kunne ikke få det til at virke, så billedet kunne blive vist på tråden. Men prøver igen...

Du kan bare uploade dit billede med http://tinypic.com/ og sætte url'en ind i sådanne tags: :)

@Nilas
Har du et tip til hvor det er billigt at erhverve sig film, du siger du har købt en bunke Kodak og Fuji, er der et hemmeligt sted? Jeg har prøvet at søge efter online salg, men synes ikke der dukker noget op :/

Analog trip på gl. kodak tungstensfilm fremkaldt i normal c41:

@krukke, http://vefafoto.dk/group.asp?group=26

Og den skarpe kan lige bide mærke i at de har et Yashica t zoom liggende hos Vefafoto.