udveksling Berlin, Arkitektur
Tags:Hej
Er der nogle som har erfaringer med udveksling og arkitektskoler i Berlin?
Jeg påtænker at tage et semester der nemlig....
Ved godt det er et meget bredt spørgsmål, men kom endelig med info hvis du har noget.
God dag!
The Lowdown
Dansk Dynamit handler om
grafisk design
/ fotografi
/ kunst
/ typografi
/ københavn
/ illustration
/ typografi
/ Design
/ arkitektur
/ branding
/ identitet
/ webdesign
/ design
/ dansk dynamit
/ koncept
/ Bøger
/ website
/ installation
/ art direction
/ udstilling
/ musik
/ video
/ mac
/ plakat
/ film
/
Hej! Før du kan deltage i debatten, kan du hurtigt lave en bruger her. Som bruger kan du selv indsende nyheder til forsiden, deltage i forummet samt have din egen profil.
Kommentarer
13. February 2010 kl. 14:07
@michael
en bekendt af mig er på udveksling fra arkitektskolen i kbh i et halvt år på UDK / universität der Kunste. Det skulle efter hvad jeg har hørt være ret fedt og kunstnerisk. Ikke så stramt, som i kbh. Desuden arbejder man på UDK op og ned ad folk som fx er kunstnere, grafiske designere osv i samme rum. Så det skulle være basis for at hente inspiration fra andre medier og bred kreativ energi i undervisningslokalerne samt mere frit og eksperimenterende kunstnerisk miljø end kbh.
Det er hvad jeg har hørt
14. February 2010 kl. 12:43
Tak for info Sebastian!
Det lyder virkeligt nice, at man arbejder tæt med andre kreative studier.
3. March 2010 kl. 12:14
Jeg har gået på UDK, det er godt nok nogle år siden (efterår 2006) Men havde desværre ikke så god en oplevelse med det. Jeg gik dengang hos en professor Wiel Aretz. Han var virkelig dårlig. Der ud over havde jeg indtrykket af at niveauet var væsentlig lavere end på Arkitektskolen i København. At det er en kunstskole med andre fagområder mærker man næsten ikke. Dengang var fagene fordelt i andre bygninger og man havde derfor meget lidt kontakt med dem. MEN det er jo nogle år siden nu, så det kan jo være det har ændret sig. Jeg ville bare have ønsket jeg havde undersøgt det nærmere dengang, for så havde jeg valgt noget andet. Så mit råd er undersøg det grundigt.