Hej allesammen,
Jeg leder i øjeblikket efter et godt og fleksibelt digitalkamera. Jeg er ikke den store fotonørd og har derfor ikke brug for et stort spejlrefleks, men et kamera, der kan bruges til mange forskellige ting som fx. produktbilleder, men også macro og hvad jeg ellers sku få lyst til. Min boss har den gamle udgave af dette Leica digi: http://www.leica-camera.dk/product.asp?product=84 som jeg har prøvet og er blevet meget imponeret af. Det er dog en anelse dyrt, men jeg har hørt at panasonic (tror jeg) laver kameraer med præcis det samme indmad, blot andet design. Hvad hedder de?
Og er der ellers noget I kan anbefale?
PS. Jeg er ikke interesseret i en masse nørde-detaljer omkring kameraet. Svar meget gerne i et sprog, der er til at forstå :-)
/ Kasper
Hej! Før du kan deltage i debatten, kan du hurtigt lave en bruger her. Som bruger kan du selv indsende nyheder til forsiden, deltage i forummet samt have din egen profil.
Kommentarer
24. June 2010 kl. 08:15
De fleste Panasonic Lumix kameraer bruger samme linse og sensor, som Leica. I de tilfælde er den eneste forskel brandingen og designet. Du kan evt. læse et lille indlæg eller om det eller slå Lumix op.
Kan ikke lige anbefale dit noget kamera, men jeg skulle helt sikkert også have et kompaktkamera fremfor et spejlrefleks. Men find et, hvor du har mulighed for at indstille det manuelt, hvis du en dag skulle få lyst.
26. June 2010 kl. 17:30
Jeg har nu taget en beslutning om at investere i en Panasonic Lumix DMC-LX3.
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/
26. June 2010 kl. 18:07
Jeg ville umiddelbart vente lidt, LX4 må være på trapperne, da LX3 er ved at være lidt gammel. Ellers vil jeg anbefale dig at kigge på Canon S90, det er ret lækkert, det har G11-indmad og nogle fede og brugbare features, og er mindre end LX3.
28. June 2010 kl. 12:10
Har bestilt LX3, men den kan selvfølgelig altid byttes hvis jeg beslutter mig for at vente lidt til LX4 kommer. Når det kommer til specifikationer er jeg lidt ligeglad, da LX3 i forvejen har alt det jeg skal bruge. Men måske smart at vente på LX4, da det kan betyde at prisen falder på LX3?
28. June 2010 kl. 20:04
Panasonic annoncerede LX2 d. 16. juli 2006
Panasonic annoncerede LX3 d. 21. juli 2008
Panasonic annoncerer LX4 juli? 2010?
Ville være oplagt at det snart annonceres.
LX3 er jo en omkring 2 år gammel model, hvilket er lang tid i kamera-liv, men det er et populært kamera som har holdt prisen godt, men når LX4 kommer, må den naturligvis falde i pris.
Jeg ville vente :)