Hej Dynamitter

Jeg har forgæves forsøgt at kontakte Gary Hustwit om at arrangere en eventuel screening af den nye dokumentar 'Objectified' her i København. Den bliver screenet overalt i verden udenom København. Det er en skam siden der var fuldt hus da Helvetica the Movie blev vist i Grand.

Jeg er klar på at gøre en insats for at få filmen hertil, idet en film altså skal ses i biografen, og det er spændende at se hvem, som møder op.

Hvordan får vi arrangeret dette? Det var Candy Collective, som arrangerede Helvetica screening, ikke sandt?

Lad os samarbejde for opmærksomhed. Kan vi alle sammen sende den samme mail til Gary, for at bevise der er en grund til at screene i København? Hvilken biograf skal den vises i? Hvad kunne der ellers gøres for at gøre screeningen til et spændende arrangement?

Hvis ikke du kender så meget til Objectified, så kan du se traileren her.

Hej! Før du kan deltage i debatten, kan du hurtigt lave en bruger her. Som bruger kan du selv indsende nyheder til forsiden, deltage i forummet samt have din egen profil.

Kommentarer

Jeg tror helt sikkert Simon fra Field stadig har kontakt til Gary Hustwit da det var Sweettalk CPH som arrangerede Helvetica i sin tid (som jeg husker det).

Zürich har en screening på mandag, bare 100m fra mit hus. Det er godt at se Zürich få noget før København for en gangs!

Jeg gad også rigtig godt se den på stort lærred. Link UP giver også gerne en hånd, mail eller kontakt for at få vist filmen i Kbh/Dk
- jeg sendte faktisk dem en forespørgelse forleden...

Nogen der snakkede med Simon/Sweettalk? Var det ikke igår de havde arrangement?

Jeg har kontakt med Simon, han synes også det er en god ide.
Jeg har sendt min mail igen til dem, men denne gang også til Swiss Dots

god initiativ B, jeg vil sgu også gerne se den!!

Kendte ikke til den så jeg prøvede lige at finde traileren. Og til andre interesserede så er den LIGE HER

Nogen der har en idé om hvorvidt filmen har lidt fokus, eller om den bare skøjter rundt og præsenterer alle mulige produkter??

Jeg har haft kontakt til Gary Hustwit på Twitter, og han lover, at Objectified nok skal komme til København:
http://twitter.com/gary_hustwit/status/1358755466

Gary Hustwit har netop skrevet en mail til mig. Han siger han meget gerne vil planlægge en screening i København i starten af Juli, og meget gerne i samarbejde med Dansk Dynamit. Så det lader til, dette kan blive en realitet.

Han vil måske gerne finde en større biograf end hvor Helvetica blev vist (som var udsolgt). Den blev vist i Grand, der har 326 pladser. Imperial har til gengæld 1100 pladser, men det er lidt af et spring.

Ville det være interessant at have en slags 'gæsteperformance' ud over Gary Hustwit? Til Helvetica screeningen var det e-types, som var special guest, med en mindre tribute film til typografi.

Jag tror på att vi kan fylla Emperial (om det blir en pre-hype). Annars hade det möjligtvis varit ett alternativ att visa den på arkitektskolan?

Super godt initiativ. En screening i imperial kunne være ret vildt.

Hvad med en af de større i Empire? De har før haft special visninger... Glæder mig allerede til offentliggørelsen af fremvisningen!

Empire har færre pladser end Grand.
Der er selvfølgelig også måske muligheder i at kigge på Palads, som har plads til 630 i den største sal. Desværre er biografen lidt et tragisk sted at færdes, man kan hurtigt blive skræmt af Kanye briller og eviso jeans.

Det Kongelige Teater's stærekasse kan rumme omkring 400 mennesker, og der blev der afholdt Pecha Kucha. Det er virkelig en flot bygning i Art Deco.

Fantastisk initiativ! Det kunne være fedt at fylde imperial, men ellers er stærekassen et ret fint sted.. Hvis det ligger omkring de 400 pladser, er der jo også Dagmar eller Metropol.

Battin skrev:
Empire har færre pladser end Grand.

True, det er længe siden jeg har været i biffen :S